Ga naar de inhoud

Wat mag wel en niet bij het (online) marketen van cosmetische ingrepen?

Je hoeft Facebook of Instagram maar te openen en je ziet het; reclame voor cosmetische ingrepen. Het ene resultaat nog beter dan het andere. En mogelijk maak jij zelf ook reclame voor bepaalde ingrepen. Maar ben jij je voldoende bewust van de regels omtrent deze (online) marketing? En wat vind je van bepaalde uitspraken?

In dit webinar

  • Krijg je een overzicht van hoe cosmetische ingrepen momenteel in Nederland online geadverteerd worden.
  • Krijg je een overzicht van wat consumenten het meest relevant vinden in marketing door cosmetische klinieken.
  • Leer je wat de Code medische Cosmetische Behandelingen (CCBA) inhoudt. En wat je wel en niet mag bij het adverteren van cosmetische ingrepen.
  • Ga je aan de slag met het kritisch evalueren van reclame-uitingen van cosmetische klinieken.
  • Ontwikkel jij zelf interessante, maar bovenal ook ethische, marketing.

Dr. Anne-Mette Hermans is Assistant Professor in Beauty, Health, and Wellbeing at Tilburg University.

Anne-Mette: “Dit Webinar is geschikt voor iedereen die iets met cosmetische ingrepen te maken heeft, aangezien alle aanbieders toch ook in contact komen met de marketingkant (zowel het zien als ontwikkelen). Ik vind het belangrijk dat de marketing voor cosmetische ingrepen ethisch verantwoord is en dat we daar met zijn allen kritisch naar kijken. Wat mag wel en niet en waarom is dit zo?”