Ga naar de inhoud

Een patiënt die begint te schreeuwen in een volle wachtkamer of boos wordt over een factuur. Die ene patiënt die zijn broek al omlaag heeft voordat je de anamnese hebt afgemaakt of die aardige vrouw die je begint te chanteren. In de huidtherapeutische praktijk krijgen we allemaal te maken met dit soort situaties.

In deze training ga je samen met andere huidtherapeuten in gesprek over dit soort situaties. Wat vind jij hiervan? Wat is voor jou wel en wat is voor jou niet grensoverschrijdend? Waar kun jij mee leven en waar wil jij iets van zeggen?

Want weerbaar zijn en voor jezelf opkomen kan ook betekenen dat je juist besluit om niets te doen. Maar ook, dat als je wel wat doet, weet wat je doet en met welk doel.

Ilse van Kelegom: “Frank en ik hebben al veel trainingen weerbaarheid geven. En ik verbaas me er steeds weer over hoe veel situaties van grensoverschrijdend gedrag huidtherapeuten meemaken. Maar waar ik me nog meer over verbaas is dat dit gedrag niet wordt herkend of juist wordt gebagatelliseerd. “Zo erg was het niet” of “Dat is toch normaal?”, horen we dan.”

In deze training ga je aan de slag met

  • Wat is voor jou wel en niet grensoverschrijdend gedrag?
  • Ontdekken wanneer jouw grenzen worden overschreden.
  • Hoe reageer jij in het algemeen op grensoverschrijdend gedrag?
  • Hoe zou jij willen reageren op grensoverschrijdend gedrag?
  • Herkennen van verschillende soorten (verbaal) agressief gedag.
  • Leren hoe je kunt reageren op verschillende soorten verbaal agressief gedrag.

Na de vele trainingen weerbaarheid horen we vaak van de deelnemers dat zij naast de vaak praktische tips, ook veel over zichzelf geleerd hebben.