In deze On Demand vertelt Sanne van Wijk over klachten en claims, de procedures bij een claim en hoe je om kunt gaan met een (dreigende) claim. Ook gebruikt ze een casus uit de praktijk. Daarnaast vertelt Charlot van Moorst je over de Klachten– en geschillenregeling.
Charlot is beleidsmedewerker kwaliteit en beroepsbelangen bij de NVH. Na enkele jaren gewerkt te hebben als huidtherapeut heeft zij de Master Innovatie in Zorg en Welzijn afgerond.
Sanne studeerde arbeidsrecht en gezondheidsrecht. Sanne werkt nu ruim twee jaar, met veel plezier, bij VvAA als jurist medische aansprakelijkheid.
Na het volgen van deze On Demand weet jij:
- Wat een klacht en een claim is
- Waardoor klachten en claims ontstaan
- Hoe je een klacht kunt opmerken en een claim voorkomen kan worden
- Hoe je als huidtherapeut kunt omgaan met een claim
- Wat jouw taak is bij een (dreigende) claim
- Of je je excuses mag aanbieden
- Wat de mogelijke gevolgen zijn van een claim
Deze On Demand is een herhaling van het webinar dat gegeven is op 10 september 2024.