Ga naar de inhoud

Lidmaatschap

  • Aspirant-lid (eerste- t/m vierdejaars student) € 0,00
  • Gewoon lid (eerste jaar na afstuderen) € 294,58 
  • Gewoon lid € 589,17 
  • Buitengewoon lid € 147,30 
  • Erelid € 0,00

Als NVH-lid ben je via jouw lidmaatschap automatisch aangesloten bij de wettelijk verplichte klachten- en geschillenregeling. Je voldoet daarmee aan je verplichting tot aansluiting bij een erkende geschilleninstantie.  

Aansluiting voor niet-leden 

De klachten- en geschillenregeling is wettelijk verplicht en vereist een jaarlijkse aansluiting. Dit geldt ook voor huidtherapeuten die geen NVH lid zijn.  

Ook voor niet-leden is het mogelijk om aan te sluiten bij deze klachten- en geschillenregeling. Dit kan, als huidtherapeut, alleen via de NVH. De kosten voor deze aansluiting zijn €187,45 per jaar en worden per kalenderjaar gefactureerd.  

Let op: een dergelijke aansluiting betekent geen lidmaatschap van de NVH. 

Meer informatie over WKKGZ vind je op deze pagina’s: 

https://huidtherapie.nl/professional/kenniscentrum/wet-kwaliteit-klachten-en-geschillen-zorg-wkkgz/ 

https://huidtherapie.nl/professional/kenniscentrum/klachten-en-geschillenregeling/ 

Ben jij huidtherapeut en niet meer praktiserend, maar wel geïnteresseerd in het bijhouden en bijdragen aan de ontwikkelingen binnen het vakgebied huidtherapie? Dan kun je als Buitengewoon lid aangesloten blijven bij de vereniging. Onder buitengewone leden vallen huidtherapeuten die bijvoorbeeld voorheen Gewoon lid waren, maar nu niet meer praktiserend zijn vanwege pensionering of werkzaam zijn in een ander vakgebied. Maar ook huidtherapeuten die enkel als docent werkzaam zijn of in het buitenland werken.

Wil jij een Buitengewoon lidmaatschap aanvragen of je huidige lidmaatschap laten omzetten omdat je niet meer praktiserend bent of in het buitenland werkt? Stuur dan een mail voor 31 december van het huidige jaar naar info@huidtherapie.nl . De omzetting vindt plaats vanaf 1 januari.

Hoera je hebt je diploma behaald! Nu wil je natuurlijk zo snel mogelijk je lidmaatschap van Aspirant-lid omzetten naar een Gewoon lidmaatschap. Wij helpen je daar graag mee. Helaas kun je dit zelf niet wijzigen in je profiel. Alleen een medewerker van het NVH-secretariaat kan dit voor jou doen. Hiervoor hebben wij een gecertificeerd diploma uittreksel vanuit DUO nodig. Mail dit naar info@huidtherapie.nl  en wij gaan de omzetting voor je in gang zetten.

Als Aspirant- lid heb je recht op studentenvoordeel en betaal je voor alle studiejaren (eerste t/m vierde leerjaar) geen lidmaatschapskosten. Als Aspirant- lid heb je veel voordelen. Deze vind je hier.

Wanneer je een bewijs van het NVH-lidmaatschap dient aan te leveren (bijv. aanvragen AGB) kun je hiervoor een printscreen maken van het tabblad lidmaatschap in jouw NVH-profiel.

Via het Online-formulier kun je je weer aanmelden bij de vereniging. Kies daarbij  het juiste lidmaatschap. 

Neem contact met ons op via info@huidtherapie.nl 

Als je je wachtwoord hebt vergeten, kun je deze opnieuw instellen. Vul je e-mailadres in welke bij ons bekend is. Je ontvangt een e-mail van ons om je wachtwoord te resetten. Check je spam inbox, het kan zijn dat de mail is daar terecht gekomen.  

Heb je geen mail ontvangen, dan is dit mailadres bij ons niet bekend. Probeer een andere e-mail of neem contact met ons op via info@huidtherpie.nl  

Facturen

Jouw NVH-facturen zijn via ’Mijn NVH’ onder mijn facturen te bekijken, downloaden en (eventueel) te betalen.

Als je op de factuur een ander adres wenst dan het in jouw profiel geregistreerde privé-adres, bijvoorbeeld het adres van je werkgever, vul je bij de tab ‘aanvullend’ de praktijknaam en factuuradres in. Deze gegevens worden vervolgens automatisch zichtbaar op je facturen. Verander je van werkgever, vergeet niet dit aan te passen en neem contact op met het Secretariaat via info@huidtherapie.nl.

Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het betalen van jouw lidmaatschap. Wissel je van baan, stem dit goed af met je huidige werkgever.

Nee, nadat de factuur is aangemaakt, kun je het zelf niet meer aanpassen. Wil je bijvoorbeeld de factuur op naam van je werkgever zetten, neem dan contact met ons op via info@huidtherapie.nl . 

Voor bestaande leden factureert NVH jaarlijks in januari. Leden die in twee evenredige delen betalen, ontvangen een factuur in januari en in juli.

Per e-mail ontvang je een melding wanneer een factuur klaarstaat in het NVH-profiel. Vanuit daar kun je je factuur makkelijk online betalen en downloaden voor je eigen administratie.

Facturen hebben een betalingstermijn van 14 dagen. Heb jij de factuur uit het oog verloren en vergeten om te betalen? Dan sturen wij een eerste en daarna de tweede herinnering. Het is belangrijk dat je binnen de gestelde betaaltermijnen je contributie voldoet om eventuele extra kosten te voorkomen. Mochten wij geen betaling hebben ontvangen, volgt er een schriftelijke aanmaning per brief. Wij hopen dat de vervolgstappen niet nodig zijn, en dat je de contributie inmiddels hebt voldaan.

Het is mogelijk om de contributie in twee evenredige delen te betalen. Als je een deelbetaling wenst, vragen we je om een toestemming aan ons te geven het bedrag in twee delen begin januari en begin juli van je bankrekening af te schrijven. Deelbetaling is dus mogelijk alleen in combinatie met een toestemming voor automatische incasso.

Ben je lid, eerste jaar na afstuderen? Dan ontvang je 50% korting op de contributie. Zodra het lidmaatschap automatisch overgaat naar de volledige contributie, is het mogelijk om een deelbetaling aan te vragen.

Deelbetaling kun je meteen bij aanvang van het lidmaatschap schriftelijk aanvragen via info@huidtherapie.nl. Je stuurt hiervoor een apart verzoek.

Ben je al een tijdje lid en wens je een deelbetaling aan te vragen? Stuur je aanvraag naar info@huidtherapie.nl vóór de jaarlijkse facturatieronde, vóór 1 januari.

Nadat je mail met het verzoek voor deelbetaling is binnengekomen, krijg je van ons een verzoek om een Sepa-machtiging en het automatisch incasseren te activeren 

Nee. Als jouw lidmaatschap beëindigd is (dat is altijd per 31 december van het huidige jaar), stopt de afschrijving automatisch.

Let op: Heb je ervoor gekozen om in 2 delen te betalen, dan stopt de automatische incasso per 31 december en nadat de tweede deel is voldaan.
Hier is een voorbeeld:
Je hebt een regeling voor deelbetaling bij NVH en je hebt een deel van contributie betaald. Ergens in april wijzigt je situatie en je hebt (voorlopig) je lidmaatschap niet meer nodig. Je geeft door dat je je lidmaatschap wenst op te zeggen. Wij verwerken je opzegging per 31 december. Het tweede deel van de contributie dien je alsnog te betalen, want jouw lidmaatschap is op jaarlijkse basis.

Als je bij ons als Aspirant-lid bekend bent, vragen we je rondom je afstudeerdatum of je je lidmaatschap wilt omzetten. Je ontvangt geen factuur voor het huidige jaar. De facturatie vindt plaats vanaf 1 januari van het volgende jaar.  

Hier is een voorbeeld: 
Je studeert af in juli of september 2025 en laat je lidmaatschap direct na je afstuderen omzetten: Vanaf juli of september 2025 tot 31 december 2025 betaal je dan nog geen contributie. In de tussentijd kun je wel al gebruikmaken van de voordelen van een Gewoon lidmaatschap.
Je eerste factuur ontvang je in januari 2026. Heel 2026 heb je 50% korting op je contributie.
Vanaf 1 januari 2027 gaat jouw lidmaatschap over naar Gewoon lid en betaal je het volledige contributiebedrag zonder korting.

Je kunt je lidmaatschap afsluiten via het Online-formulier. Kies het soort lidmaatschap dat op dat moment voor jouw van toepassing is.
Je ontvangt direct een factuur. Afhankelijk van je aanmelddatum wordt een contributiebedrag naar rato berekend op basis van het aantal resterende dagen in het jaar. 

Let op: Het kortingsjaar voor Gewoon lid (eerste jaar na afstuderen) gaat in vanaf je afstudeerdatum. Is dat jaar al verstreken, kies dan het formulier voor Gewoon lid. 

Het kan zijn dat je de factuur over het hoofd hebt gezien. Daar hebben we begrip voor en sturen je een vriendelijke herinnering. Na de laatste herinnering wordt het dossier binnen 7 dagen naar het incassobureau gestuurd. De afrekening vindt plaats via het bureau en niet meer via de NVH. Hier komen de administratiekosten bij. 

Heb jij een deelbetalingsregeling bij ons en lukt het ons niet om de eerste deel te innen, dan zijn wij genoodzaakt om de betalingsregeling af te schaffen voor volgend jaar. Voor het lopende jaar ontvang je nog de tweede deel van je factuur, waarna de deelbetalingsregeling wordt stopgezet.   

Betaal je bij voorkeur online via IDeal of per bankoverschrijving en hebben wij de betaling niet (tijdig) ontvangen, willen wij deze situatie voor volgend jaar voorkomen en sturen wij je een verzoek om via automatische incasso te betalen.  

Neem dan contact met ons op via info@huidtherpie.nl  

Je kunt ons ook bereiken via 035 5427552 op werkdagen van 08:30 tot13:00 uur.  

Opzeggen

Het lidmaatschap sluit je af voor een volledig kalenderjaar, waarna het automatisch verlengd wordt. Opzeggen voor volgend jaar dient uiterlijk vóór 1 december van het huidige jaar te gebeuren. Dit kan per e-mail aan info@huidtherapie.nl, bij voorkeur met de reden van opzegging.  Voor meer informatie raadpleeg de Contributieregeling, Huishoudelijk reglement en NVH Statuten. 

Je kunt de aansluiting bij de klachten- en geschillenregeling opzeggen. De voorwaarden hiervoor zijn gekoppeld aan de contributieregeling van de NVH. Het opzeggen kan tegen het einde van het kalenderjaar, met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand, dus vóór 1 december van het huidige jaar. 

Bij alle soorten lidmaatschappen en registraties geldt een opzegtermijn. Je dient je huidige lidmaatschap eerst op te zeggen, waarbij je tegelijkertijd kunt aangeven dat je je lidmaatschap of registratie wenst te wijzigen. De omzetting vindt plaats vanaf 1 januari.

Aspirant-leden kunnen hun lidmaatschap omzetten naar Gewoon lid (1e jaar na afstuderen) zodra ze afgestudeerd zijn. De omzetting en facturatie vindt plaats vanaf 1 januari. Meer informatie over facturatie zie hierboven bij Facturen.

Gegevens

  • Ga naar ‘Mijn NVH ’
  • Onder het tabblad ‘personalia’ scrol je naar beneden en klik je op ‘bewerk profiel’
  • onder ‘contactgegevens’ kun je jouw privégegevens wijzigen
  • Klik op ‘wijziging opslaan’.

  • Ga naar ‘Mijn NVH’
  • Onder het tabblad ‘mijn organisaties’ scrol je naar beneden en klik je op ‘bewerk organisatie’.
  • Controleer en vul de organisatiegegevens aan onder het tabblad eigenschappen.
  • Klik op ‘wijziging opslaan’.

Kun jij jezelf niet terugvinden in de ‘Vind een huidtherapeut’ zoeker op onze website? Vul dan dit formulier in en wij zorgen ervoor dat jij net als jouw collega-huidtherapeuten te vinden bent.

Wanneer jouw e-mailadres correct is geregistreerd en je nog steeds e-mailberichten mist, kan het helpen om ons als veilige afzender aan te merken. Dit kan door ons adres op een whitelist te plaatsen of als ‘geen spam’ te markeren. Dit is afhankelijk van het gebruikte mailprogramma. Meer informatie hierover vind je hier. Mocht dit niet helpen, ontvangen wij graag een alternatief e-mailadres.